2023. április 3., hétfő

magad uram ha nincs szolgád

2023 03 31 kert takarítás

Mivel ma ennyire jó idő volt úgy gondoltam elkezdem a tavaszi kert rendbetételt mert sajnos nem lett megcsinálva de ősszel sem. Első körbe kiszabadítottam 2 kertvilágítást mert teljesen benőtte a növényzet. Nekiálltam a levendulának amit ősszel kellett volna vissza vágni a régi levendulafejeket, ettől függetlenül már rég meg kellet volna fiatalítani évekkel ezelőtt mert fekszik a földön és ennek így semmi értelme. Ahogy tudtam vissza vágtam kiganéztam az alját, most már nem lehet visszavágni mert a végén ott az új hajtás. Egy levendulának nem így kell kinéznie. Megcsináltam a másikat is, kihúzgáltam az évek óta belenövő füvet. A hortenziánál elég rossz állapotban volt a környéke, elfojtotta a moha a talajt és a csöpögtető nem volt a helyén, már tavaly is láttam de már nem tudtam átfűzni ahogy kell. Ma ezeket csináltam és ha holnap jó idő lesz akkor folytatom hát ha sikerül rendbe tenni a kertet. Folyt. köv

2023 04 01 kert takarítás 

Ma is szép idő volt ezért ebéd után nekiálltam egy kicsit kertészkedni. Ma az B épület udvar felőli részén gondoltam a rendrakást. Vastagon mohás az egész terület azt hittem, hogy lyukba léptem de sajnos az egész olyan mint ha szivacson járnék. Ez nem most lett ennyire vastag a moha ehhez évek kellenek. Meg csináltam a hortenziákat, össze szedtem a "kutya/macska szart" hogy ne lépjek bele. A babér mögött volt egy kis bokor azt nem tudni, hogy került oda de rá volt tapadva a betonszegélyre. Kiástam és elültettem oda ahol feltűnő volt a kopasz terület, persze sok helyen van a lakóparkban de.... Aztán következett a fekvőtuja amiről kivágtam az elszáradt ágakat és kiganéztam az alját is. A következő szintén egy tuja de ennek a tetejét szabadítottam meg a lehullott levelektől. Hozzáteszem tavaly őszi levelek amik nem lettek össze szedve. A képekre ráírtam mindent. Folytatom tovább nem adom fel, sajnos hétfőtől rossz idő lesz de utána újfent megtisztítok egy területet. Folyt. köv.

2023 04 03 kert takarítás 

Ma nem volt szép idő de azért teljesen körbenéztem, hogy mit kell majd csinálni persze úgy ahogy én csinálom Tavaly előtt meg tavaly jeleztem, hogy dől tuja ki kéne vágni de nem történt meg így húzza a többit is magával pedig egészségesek semmi bajuk csak a rézsűre van ültetve és meg van csúszva Még talán a többi menthető. A B.ép. utcafélóli részén még nem voltam ill. 1x a Lacival végig mentem de most gondoltam egyet és elnéztem arra is. Tudtam én, hogy csak ott van "rend" ahol a papok táncolnak ami be is igazolódott, a hortenzia nem lett vissza vágva így csak a fejeket szedtem le meg azokat az ágakat vágtam ki amelyiken nem volt hajtás, nagy kupi van hátul, ezzel fogok kezdeni ahogy kisüt a nap. A porta felett ki lett vágva a tuja amit még nem kellett volna addig míg nincs alternatíva arra, hogy mi lesz helyette de a gyökerét nem ásták ki így még ültetni sem lehet a helyére, nagyon kopasz, csúnya látvány. Van még mit kivágni ahogy a képeken is látható de az nem lett megcsinálva. Sajnos a kertben lévő növények kifogytak a tápanyagból és egymás után fognak kidőlni és nem csak a tuja betegségre kell hivatkozni hanem minden évben meg kellett volna trágyázni. A tavaszi permetezés az még nem történt meg de... hozzáteszem amikor a Kovács volt a KK. akkor nagyjából rendben volt minden azóta kezdtek a növények betegek lenni mert nem lett rendesen lepermetezve és kitudja mivel permeteztek tavaly. Ezt nem csak én állítom hanem többen is mondták. Pont itthon voltam amikor permetezés volt és láttam mit csinálnak ( vagy mit nem csinálnak) Jeleztem, hogy a lakópark végébe a saroknál kiestek a kövek ez február 22-én volt, Folyt. köv.



2 megjegyzés: