2011. november 7., hétfő

Hollandok..

Milyen kicsi a világ:) Láttam egy riportot és felkaptam a fejem a Holland szóra, miis ez? és kezdtem figyelni miről is van szó? Arról,hogy a Hollandok betelepültek több Baranya megyei faluba mint Vásárosbéc,Csebény,Somogyhárshágy és a többi környező faluba, miii van??? hogy is van ez? Hát úgy,hogy nálunk 10milláért megtudnak venni itt egy házat nagy telekkel (mint egy legelő) de a szemükbe kicsi:) mert ezért a pénzért egy garázst lehet venni Hollandiába,hűha gondoltam és most jön a többi. Az átlag nyugdíj ott 600-1000/hó euró,kérem szépen tessék csak átszámolni:) És volt a riportba is olyan,hogy valakinek 1milla átszámolva a nyugdíja. Itt ebből föurian élnek. Működik az ingatlan piac és ami 10éve 10-12 milla volt most 39milláért kelnek el a házak mert felnyomták az árakat. A házakat feltatarozzák és rögtön értékessé válnak az ingatlanok ez jót tesz a falunak és a piacnak. A Hollandok abba versenyeznek kinek szebb a portálja így szépül a falú és mindenki látja érdemes itt élni ezért a Holland újságokba is mennek a hirdetések. Hát kérem szépen így kel ezt csinálni:) a riportba össze hasonlították az árakat mint tej vagy sör és mivel a Hollandok imádnak korcsmákba járni ezért fellendültek ezek is:)
A képek találomra vannak feltéve.






3 megjegyzés:

  1. No, de azért remélhetőleg, nem lesz ebből egy Holland Közép-kelet-európai ingatlanpiaci gyarmati Társaság is, nem? :-)
    Ki tudja? Mi megyünk oda melózni, ők jönnek ide vásárolni, és egyre furább ez a mai világ.
    Ámbár gondolkodhatunk mi is hasonlóan, és akkor mehetnénk mi is például Szomáliába telekspekulálni, de a Szaharában is vásárolhatnánk eléggé olcsón akár homokhegyeket is, vagy akár az Antarktiszra is befektethetnénk valamit, sőt! Ahogy egyre melegebb lesz az időjárás, egyre kelendőbb lesz a sarki jég, és némi uniós kölcsönnel fel lehetne dobni alaposan a környék gazdaságát is.
    Kár, hogy nem lettem nemzeti stratégiákért felelős főbiztos, mert nekem egy-két dolog máris biztos! Nekem kész terveim vannak!
    Ne vedd rossz néven, csak olvastalak, erre kitört rajtam a tízperces, de máris megyek, mielőtt hozzám vágnál valamit. :-)))
    Szia!

    VálaszTörlés
  2. Imádom a humorod:) ja és persze a verseidet is és az irásaidról sem feledkezem meg soha:)

    VálaszTörlés
  3. :)) Károlynak igaza van-meg van itt hülyülve már mindenki! :))
    Na de mindegy...Én nem tudok ezen változtatni. Nagymamám Németbányán lakik és ott is szinte a falu felében belgák, hollandok és franciák laknak nyaranta. A falu szép, mert sok-sok pénzért felújították a régi házakat vagy nagyon igényes, szép , a tájba illő "kastélyokat" építettek. Hmmm., hogy jó-e? Majd az idő eldönti. Én nem akarok pálcát törni senki feje felett. Egy tanulsága mégis van számomra: ezek az emberek meg akarják őrizni a múltat-ha azt egy régi épület képviseli, akkor azt. Mi mit csinálunk? Rombolunk!Az Én kis falumban dózerrel mentek neki olyan épületeknek, hogy azt hittem rosszul leszek...csilli-vili, dizájnos szép ház került a helyére, de örökre elpusztítottak vmit....

    VálaszTörlés