2017. szeptember 25., hétfő

Salzburg...

Kis csalódás számomra mert igazából a főtéren és a váron kívül nem sok látnivaló van. Ill. van de oda nem jutottunk el mint pl. Mirabell-kastély és a Mirabell-kert mivel egy napunk volt mindenre. Amikor megérkeztünk és a lefoglalt szállóhoz értünk be sem tudtunk jutni mivel az egész környék le volt zárva tatarozás miatt. A szállást sem foglaltuk el mert egy ócska romhalmaz volt ami a képeken nem látszódott. Így keresni kellett másikat. Véletlen tévedtünk az óváros kapujához ahol 3 szálló is volt és sikerült is kapnunk helyet. Szerencsénk volt. Nem sok időnk maradt semmire épp csak bementünk az óvárosba és ettünk de a hosszú út és a szálláskeresés igen csak fárasztó volt így eltettük magunkat másnapra.
Itt kell átmenni az óvároshoz már mint nekünk mert itt volt a szálló... a hegybe vésett alagút ahol a parkolókhoz is ellehet jutni mire jöttünk vissza már égtek a villanyok, biztonságos volt...





itt volt a reggeli...



tesókáim :) csak nyomták a telot :)











ez a 3 utolsó fotó a netről van amikor a várost kidíszítik...




Szent Péter apátság, más néven Szent Péter érsekség a legrégibb létező német  kolostor...



















az elhunyt szerzetesek sírjai tele Hortenziákkal... persze voltak más virágok is és gyönyörűen ápolt a kert épp dolgoztak benne...







és a csalódás amiről írtam...üres főterek semmi élet csak lézengő turisták...


















elég nehéz volt tartani :)








 ez már a várhegy fele ahova siklóval fellehet menni...







a tesóim lent maradtak én 1el feljebb mentem be a várba ahol igazán a vár udvara van...





a Marionett kiállítás ami ingyen van...









mivel nincs belépő sehova ide lehet dobni az adományokat...okos megoldás rögtön kiszúrtam :) ...


lövésre készen :)


nem tudom mit csináltak de jól fel volt túrva...



és egy kávészünet...


és ami kimaradt...







folyt. köv.

8 megjegyzés:

  1. Két éve júliusban jártam Salzburgban szervezett út keretében. Nagyon örülök, hogy a temetői képekből ilyen sokat tettél fel, mert erről nekem kevés kép készült.
    Salzburgba minden évszakban szívesen elmennék.
    Nagyon szép a képanyagod, nekem kellemes emlékeket ébresztett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) azért nem bántam meg, hogy ott jártam :)

      Törlés
  2. Salzburgban nincs sok látnivaló...? Ezt azért korrigálnám. :-)
    Lehet "telonyomogatás" helyett fel kellett volna menni a Fellegvárba, elmenni a Mozart-házba, sétálni a Salzach mentén, bejárni a Mirabell parkot vagy kiugrani a Hellbrunn-i kastélyhoz. Napokra való látnivalót találni ott és még rendezvényeket nem is említettem. Szóval van ok miért visszamenni. ;-)
    Sok szép képet töltöttél fel Éva a "kevés" látnivalóhoz. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos, hogy van de ha elolvastad volna a bevezető szöveget akkor írtam 1 napunk volt és mindenre nem jutott időnk. A Salzburgi várban fent voltunk sőt én még feljebb is mentem. A tesóimat nem nagyon érdekelte de én azért felmásztam. Voltunk a folyónál is de a korunknál fogva kicsit lassabban érünk el mindenhova igaz én bírom de van 2 tesóm aki nem bír annyit...ehhez legalább 3 nap kell, hogy mindent végig járjunk. A Mozart ház nem érdekelt mert az életembe már annyi ilyet láttam, hogy ezeket kihagyom vagy épp nem tudtam bemenni mint Pl. Amszterdamban Anna Frank házába ahol órákig kellett sorban állni a tűzőnapon, hogy bejussunk, oda bementem volna...1nap kevés volt Salzburgra..

      Törlés
  3. Azt el is felejtettem, hogy nem csak ennyi kép készült hanem legalább 300db de ide nem tudom mindet feltenni meg minek is...sőt videó is készült..

    VálaszTörlés