2016. augusztus 20., szombat

Hollandia, Amszterdam...

Ha valamiről nem tudok maradéktalanul beszélni akkor mindég, úgy szoktam kezdeni "hol is kezdjem" és most pont így vagyok ezzel is.
Nagy csalódás volt számomra Amszterdam ezen belül is a Dam tér aminek semmi funkciója. Semmi olyan látványosság ami érdekelt volna.
Amszterdam a Holland Királyság fő-, de nem székvárosa, ugyanis a király, a parlament és a kormány székhelye Hága. Tehát nem láttunk semmit. 1-2 múzeum és a Anne Frank háza amibe bejutni minimum 3 óra sorba állás.

életképek a városról...


































Anne Frank háza









a virágpiac...ahol csak tulipánhagymát lehet kapni és 2helyen virágot is de semmi extra...pedig arra számítottam, hogy tele lesz virággal, van még szárított virág és fapapucs....


















betévedtünk egy piacra... bár semmi nem volt de találtam egy régiség üzletet és lőttem pár képet meg egy porcelánost is láttam de nem ájultam el tőle...

















és pár kép rólam, hogy ott jártam :)







a piros lámpás negyed ami 1 utcából áll keskeny és rövid...





Ami pozitív az az egész Amszterdamot behálózó villamos, mindenhova ellehet jutni vele. 3napos jegyet vettünk és szinte minden villamoson  utaztunk. Amikor felszállunk csak érinteni kell meg leszállásnál is különben elveszik a jegy. Nagyon csíptem...
A szobám pont jó volt és a reggeli is mindég friss volt. A személyzet aranyos és kedves volt.
A várost leszámítva jól éreztem magam és jókat röhögtünk
Ha valaki Hollandiát szeretné megnézni biztos, hogy nem ajánlanám a várost...Hát ennyi Amszterdamról...

8 megjegyzés:

  1. Sajnálom hogy csalódtál. Fiam szeretne oda látogatni nagyon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fiataloknak kész buli az egész város, Ő jól fogja érezni magát...

      Törlés
  2. Köszönjük a beszámolót és a képeket!

    VálaszTörlés
  3. Nekem régi vágyam Amszterdam.Voltam Hollandia-Belgium határnál, de tovább nem. Fura amit írsz, mert a fotók nagyon szépek, igazából nem jött le mit is hiányoltál. Egy európai város ahol a sok csatorna miatt elég érdekes lehet az egész :) Ha megtehetném én azért megnézném :-)Sajnálom hogy Neked nem jött be, bár Neked van bőven összehasonlítási alapod, így most megingattál :-)

    VálaszTörlés
  4. Drága Erika! ha van kedved és elolvasnád amit Barcelonáról írtam akkor rögtön láthatod mekkora a különbség és milyen sok látnivaló volt ott, vagy Róma esetleg Firenze cikkemet...ott volt mit látni vagy épp Prága amit imádtam és ne kellet bemenni mindenhova hogy élvezzem az adott ország kultúráját...és még sorolhatnám...de az nem elégit ki, hogy múzeumba járogassak holott én érdekességeket szerettem volna látni Amszterban...
    Itt egy webkamera azon le lehet szűrni az egészet, a tömegen kívül ott nincs semmi csak a turisták hülyitése, hömpölygő tömeg és a nagy semmi, elmentem egy patinás épületbe ami elvileg egy áruház...ki is jöttem ami nem jellemző rám
    https://webcam.nl/amsterdam/
    Ettől függetlenül Te még elmehet...nem kell adni az én szavamra...
    Várom a beszámolódat :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Természetesen olvastam Barcelonát, és a többi helyen jártam is :-) Teljesen más kultúra, más "világ" . Természetesen elhiszem hogy kevésbé volt sok látnivaló, de mondom a fotók nekem szépet mutattak :-) Ha eljutok (elég kevés az esélye) akkor majd beszélünk róla. Lehet valóban csak a képzeletünkben sokszor többet gondolunk :) Egyébként én kétszer voltam Rómában, és ott a Vatikán, a Colosseum, és a központi nevezetességek után villamosra ülve, kb. 5 perc múlva már olyan volt, mintha Pesten a köruton mentünk volna :-) Szóval érdekes ez. A lényeg hogy együtt voltatok megint "három a kislány" :-)

      Törlés